Historie: Sluis Terneuzen

 

Hulpbrug over de Nieuwe Sluis in Terneuzen (Bouwfase)

In het kader van het project 'Ontwerp en realisatie van een nieuwe sluis binnen het sluizencomplex Terneuzen' is een tijdelijke brug aangelegd om het openbare verkeer tussen de N62 (Westerscheldetunnel) en Terneuzen te faciliteren. Deze brug is essentieel voor het verkeer tijdens de bouw van de nieuwe sluis in het kanaal van Gent naar Terneuzen, ontworpen om grotere schepen door te laten.

Specificaties van de Hulpbrug:
Voor de tijdelijke overbrugging is gekozen voor een combinatie van brugsysteem JSB2 en JSK. De brug steunt op twee tussensteunpunten die zijn verankerd in de sluisvloer met behulp van buispalen.

Installatieproces:

  • Eerste brugveld: Het eerste deel van de brug is vanaf de oostzijde geplaatst.
  • Tweede brugveld: Het tweede deel is met behulp van een telekraan, die op het eerste brugveld is afgestempeld, geïnstalleerd.
  • Laatste brugveld: Het laatste deel van de brug is vanaf de westzijde geïnstalleerd.

Deze zorgvuldige installatie garandeert een veilige en stabiele overbrugging voor het verkeer tijdens de bouwfase van de sluis.

Deel op:

Projectdetails

Oplossing
Plaatliggerbrug
Type
JSB
Modulaire veldlengte
27, 30 en 21 m
Totale lengte brug
78 m
Wegdekbreedte
15 m
Eigen gewicht
556 ton
Ontwerpbelasting
Belastingsmodel 1 conform NEN-EN 1991-2/NB
Plaatliggerbrug

Uitgelicht

Historie: noodbrug veerdienst Texel
Project

Historie: noodbrug veerdienst Texel

In Den Helder is een noodbrug geinstalleerd om in geval van storing van de bestaande brug in de Helderse Veerhaven als noodverbinding te fungeren.
Plaatliggerbrug (JSB)
Oplossing

Plaatliggerbrug (JSB)

Jansons plaatliggerbruggen (JSB) zijn ontworpen voor tijdelijke toepassingen, met name in gebieden met een hoge verkeersintensiteit en waar een vrije...